Homemade hot pepper cream


avagy, a házi "Erős Pista"


A mi családunkban szinte mindenki szereti a pikáns, csípős ízeket. Személy szerint is nagy rajongója vagyok, elég magas "szinteken" bírom a csípős paprika erejét. Már-már furcsa lényként tekintek azokra, akik nem szeretik azt. Ezért természetesen alap, hogy készüljön itthonra ebből a finom erős krémből.
Leggyakrabban kápia paprikából szoktam készíteni.

Tehát...volt itthon némi piros paprika... és termett a kis paprikafámon chili is... adott volt a lehetőség, hogy összedobjak valamit az én kis boszorkánykonyhámban.


Amire szükség van: 2kg paprika: kápia, pritamin és chili vegyesen; 40 dkg só, 1 kávéskanál szárított jalapeno /a bátrak még tegyék bele ;) /

A paprikákat megmossuk, felszeleteljük, és aprítógéppel ledaráljuk. Hozzákeverjük a sót, majd sterilizált üvegekbe tesszük.

Nem szeretek tartósítószereket használni, így ha tehetem kihagyom. Ezért a paprikakrémbe sem tettem. Az ilyen jellegű változatot érdemes hűtőben tartani elkészítés és felbontás után is egyaránt.

Tipp: Keverjünk a paprikakrémhez 1-2 gerezd zúzott fokhagymát, nagyon finom íze lesz.


A paprikakrém igazából használható szinte bármilyen ételhez, vagy vajas pirítósra kenve is nagyon finom, tuti feldobja. :)

Adrienn

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések