Szárzeller krémleves 



Nagyon szeretem ezt a könnyed krémlevest. Még különösebb számomra, amikor átmelegít egy szeszélyes, esős és hűvös napon.
A zeller szára, zsenge, ropogós. Íze kissé lágyabb, mint a gumózelleré. Talán könnyed ízvilága miatt kedvelhető olyannyira.

Hirtelenjében krémlevest készítettem belőle. Viszont felhasználása sokrétű. Használtam már pörkölt vagy lasagne húsragujának ízesítéséhez szükségesen. Húslevesben is kimondottan jól szuperál és van aki, a saláta (Waldorf saláta) alapanyagait gazdagítja vele. Következő alkalommal mindenképp kipróbálom salátában is.


Hozzávalók:

1 angol/halványított zeller
3 nagyobb burgonya
2 kisebb fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1-3 evőkanál vaj
1-2 teaskanál ételízesítő
durva szemű tengeri só
frissen őrölt feketebors
víz és tej


Elkészítés:

A vöröshagymát megtisztítom, majd a lehető legapróbbra felaprítom. A zellerszárakat megmosom, - a belső vékonyabb szálat félreteszem, és később zöldjét levesek ízesítéséhez használom fel - a külső, vastagabb szárakat nagyobb darabokra vágom. Vajon előpárolom a vöröshagymát 1-2 percig, majd hozzáadom a feldarabolt zellert. 
Közben a krumplit meghámozom, feldarabolom, és a zellerhez keverem. Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje, majd ételízesítővel, tengeri sóval és egy csipet frissen őrölt borssal ízesítem. 
Fedő alatt puhára párolom. Amikor a zöldségek megpuhultak, botmixerrel pépesítem a levest. Ezután annyi tejjel öntöm fel, amennyivel kellemesen krémes lesz - a hígítás opcionális: lehet hígabbra és lehet sűrűbbre is készíteni, kinek melyik szimpatikusabb. Ha szükséges, még ízesítem, majd addig főzöm, amíg éppen felforr. 
Fokhagymával bedörzsölt, apró, pirult kenyérkockákkal szervírozom.



Jó étvágyat!
Adrienn

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések